Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 107 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rekonstrukce letiště Brno - Tuřany
Paťha, Radim ; Ruller, Ivan (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je rekonstrukce provozu mezinárodního letiště v Brně a návrh nové příletové haly. Zvládnutí specifického provozu letiště v návaznosti na stávající odletovou halu a vytvoření vhodného konceptu pro přístavbu nových objektů s doplněním chybějících funkcí. Rekonstrukce řeší nedostatečnou kapacitu příletové haly a současně špatný technický stav zázemí a jeho nedostatečná kapacita provozu příletu a odletu. V tomto konceptu lze kapacitu letiště zdvonásobyt na 2 000 000 přepravených osob za rok. V konceptu, který je založen na osovosti a společné působení objektů jako celku, byly vytvořeny dva objekty, z nichž centrální část s provozy pro veřejnost (odbavení, čekací hala, restaurace, řídící věž, pronajímané plochy, zázemí celého provozu odletů a příletů) a příletová hala (kontrola, výdej zavazadel). Diplomový projekt je zpracován v rozsahu studie. Vychází z předchozí urbanistická studie řešeného území letiště v návaznosti na okolní obce a rozvoj celého území.
Galerie letecké techniky a tradic letectví na letišti Medlánky v Brně
Kašpárek, Michal ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce je vypracování návrhu Galerie letecké techniky a tradic letectví na letišti Medlánky v Brně. Projekt se v obecné rovině zabývá celkovým provozem sportovního letiště, detailně pak řeší provozy muzea a přidružených služeb návštěvníkům letiště. Nový areál se pokorně zapisuje do krajiny, v atraktivní lokalitě Medláneckých kopců vytváří další přitažlivý prvek a i přes složitý provoz a pohyb techniky nevytváří žádnou bariéru, naopak území spojuje a je jeho přirozeným centrem. Letiště v Medlánkách bylo založeno už ve dvacátých letech minulého století a od té doby se areál poměrně nekoncepčně rozrůstal o další hangáry a různé přístavby. Z těchto byly zachovány pouze dva původní dřevěné hangáry, které doplnil ještě jeden nový, správní a reprezentační budova. Provozní objekty vymezují prostor pro techniku, nová reprezentační budova jej uzavírá a vymezuje prostor pro lidi, propojuje území naučnou stezkou, nabízí nádherné výhledy a dotváří veřejný prostor, který letiště zpřístupňuje kolemjdoucím. Celý areál je orientován zády k zástavbě a otevírá se do krajiny, širokému okolí se tak prezentuje ikonickou siluetou reperzentační budovy. Křivka budovy dává prostor letadlům chystajícím se k letu a umožňuje tak bezkolizní pohyb lidí a techniky po letišti a taky vytváří důstojný prostor pro letadla, která už létat nebudou. Expozice leteckého muzea prochází druhým podlažím budovy a návštěvník tak stoupá vzhůru k jednotlivým kluzákům, které levitují v prostoru, sluneční paprsky vytvářejí na jejich na leštěných kapotách odlesky a v pozadí mají živé letiště a oblohou. Muzeum zde nabízí procházku leteckou historií v jiném kontextu než běžné hangáry. Celá reprezentační budova je funkčně i konstrukčně rozdělena na tři celky. V přízemní části blíže ke vstupu do areálu se nachází restaurace, odkud je možné sledovat letadla jak si to rolujou na rozletovou drahu, závody ultra lightů, kroužení kluzáků a veškerý život letiště. Jižní křídlo je věnováno akt
Architektonická studie objektů (provozně-technických a sportovně-společenských) brněnského letiště Medlánky
Otto, Karel ; Matoušková, Petra (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Projekt ukazuje vizi možné přestavby letiště Medlánky, jehož areál je v současné době v neuspokojivém stavu a bez možnosti dalšího vývoje. Cílem je jasná a přehledná struktura umožňující další růst. Nejvyšší prioritu má samozřejmě letový provoz, který musí být především bezpečný. Areál dále musí poskytnout kvalitní zázemí pro činnost aeroklubu. Měl by současně být i příjemným místem pro pobyt, relaxaci a konání společenských akcí. Aby se v areálu na první pohled zorientoval jak přilétající pilot, tak přicházející návštěvník měla by každá budova být nejen logicky umístěná ale i vzhledem deklarovat svoji funkci. Budovy zázemí jsou tedy navrženy jako jednopodlažní, ortogonální, zatímco objekty, jež se přímo podílí na provozu letiště, jsou tvarově i materiálově inspirovány konstrukcí letadel, převažujícím prvkem je tedy hliník. Současně se snaží být tvarově co nejjednodušší, neboť jsou jen prostředkem. To co má zůstat na prvním místě je létání a letadlo – stroj. Objekty spojené s letadly, řídící věž a hangáry jsou spojené s červenou barvou a do designu jejich fasád se pak přepisuje červenobílá šachovnice charakteristická pro letectví a letiště. Červenou a bílou však nahrazuje zvenčí poloprůhledné sklo a hliníkový plech. Její barevná podoba je pak vyhrazena pro hrany objektů. Budovy sálů a odbytu café jsou pak spojeny s tmavě modrou. Na své zázemí jsou pak tyto solitéry připojeny krčky tak jako letadla na stojánce.
Procedury certifikace letišť, dle požadavků EASA
Jaša, Marek ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zpracovat ucelený přehled dokumentů pro proces certifikace letišť dle požadavků EASA a vytvořit metodiku pro aplikaci těchto dokumentů. Diplomová práce se skládá ze tří hlavních částí. V první části je přiblížena národní legislativa, která všeobecně upravuje podmínky pro civilní letectví. Dále je zde popsána stávající legislativa, která stanovuje podmínky pro certifikaci letišť. Druhá část diplomové práce se již týká samotných požadavků agentury EASA vydaných k oblasti certifikace letišť. Je zde specifikována organizační struktura agentury, informace o jejím vzniku a oblast působnosti. V hlavní části diplomové práce je analyzován postup certifikace. Mimo jiné, je zde znázorněn pravděpodobný časový plán, jakým se bude certifikace v České republice ubírat a dokumenty, které mají být vydány.
Inovační metody provádění biologické ochrany letišť
Bulíček, Pavel ; Motyková, Veronika (oponent) ; Kujal, Tomáš (vedoucí práce)
Obsahem této diplomové práce je identifikace biologických hrozeb a analýza současných prostředků používaných při biologické ochraně letišť, popis jejich účinnosti a možnostmi jejich uplatnění. Dále se v práci pojednává o způsobech zaznamenávání střetů ptáků s letadly a o nových prostředcích a postupech vhodných pro biologickou ochranu letišť s ohledem na požadovanou úroveň bezpečnosti.
Sportovní letiště Brno - Medlánky
Driják, Ondřej ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zdokonalení funkčnosti a oživení sportovního letiště Medlánky na místě stávajícího letiště. V návrhu je využit stávající areál sportovního letiště. Koncepce byla inspirována tvarem a konstrukcí letadlového křídla. Díky tomu je tak jedinečně spojen dynamický vzhled letiště s leteckým provozem a utváří tak jednotný celek, který nenarušuje ráz krajiny. Pro zlepšení a zdokonalení chodu letiště bylo nutné nejdřív analyzovat a najit problémová místa, ta následně vyřešit a případně doplnit o provozní budovy, nebo změnit jejich formu a funkci. Z tohoto důvodu, byly stanoveny hlavní trasy a vedlejší trasy, dále soukromé a veřejné zóny a v neposlední řadě parkovací a klidové prostory.
Technicko-provozní faktory ovlivňující výkony letišť v civilním letectví
Květoň, Petr ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá faktory, které přímo či nepřímo ovlivňují chod letiště. Práce obsahuje teoretické poznámky ovlivňujících faktorů, výpis letadel a jejich charakteristiku, včetně vzájemného porovnání v grafech. Další část se zaměřuje na samotné letiště, kde se snaží idenfitikovat faktory, které mají na jeho chod vliv, včetně historických událostí. Další část je soustředěna na výběr letišť ve Střední Evropě, určení vhodných výkonových charakteristik, které jsou následně porovnávány a vyhodnocovány.
Nádraží VRT letiště Brno Tuřany
Kuchtík, Pavel ; Ruller, Ivan (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Diplomová práce byla zpracována jako architektonická studie. Předmětem řešení byl návrh nádraží VRT v Brně- Tuřanech, nedaleko brněnského letiště. Byla navržena nádražní budova s nástupišti a čtyřmi kolejemi. Dvě z nich jsou průjezdné a zbylé dvě jsou staniční. Kolejiště vede pod úrovní terénu. Nad kolejištěm je usazena nádražní budova, která spojuje území rozdělené železničním koridorem. Nadraží slouží převážně pro přestup mezi železniční a leteckou dopravou.
Návrh RNAV SID a STAR tratí pro letiště Brno Tuřany
Zvolánek, Jiří ; Ing. Duka (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Závěrečná diplomová práce se zabývá návrhem RNAV SID a STAR tratí pro letiště Brno Tuřany. Rozebírá využití současných konvenčních příletových a odletových tratí pro dané letiště a popisuje jeho TMA. Na základě zjištěných informací jsou navrženy nové tratě s využitím přesné prostorové navigace a je upraven prostor TMA Brno. Součástí práce je také detailní konstrukce vybraného odletového postupu.
Současný stav a směry rozvoje metod a technického zabezpečení navigace civilních letadel po ploše letiště
Zubrvalčík, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o navigaci po ploše letiště. V práci jsou popsány hlavní přehledové systémy, které se používají při navigaci po ploše letiště a systémy pro predikci a zabránění kolizím. U všech systémů je uveden princip činnosti, jejich použití, výhody a nevýhody a informace, které nám tyto systémy poskytují. V poslední kapitole jsou porovnány vlastnosti základních přehledových systémů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 107 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.